Thursday, November 30, 2006

 

Everybody needs .... good Neighbours

Na twee dagen Wake up jeugdherberg werd ik in mijn gastgezin verwacht. (zondag 19 November om 12 uur om precies te zijn)

Met mijn Swiss-knife rugzak op skatewieltjes ging ik dus richting Sydney Kensington, meer bepaald Baker street. Sherlock homes woonde in Londen in 221b, Sherlock Hermanski woont nu tijdelijk in Baker street 21, Sydney.


Baker street Sydney heeft een hoog Neighbours gehalte, ondanks het feit dat er op het moment dat ik het straatnaambordje ontdekte een scharlakenrode Ferrari de straat indraaide. Kensington is een middenklasse wijk op een kwartiertje van het centrum en op vijf minuten van Centennial Park, een immens stadspark. (en op tien minuten van Coochee, Maroubra en Bondi beach)

Huis met zwembad stond er in mijn e-mail met de coördinaten. Een pinguin zou zich in zijn nopjes voelen in dit zwembad, Hermanski is na twee zwemslagen al aan de overkant. Maar voor de rest niks te klagen.

Ian en Helen mijn hosts, beide rond de 60, zijn uitstekende koks. Ik heb hier de eerste week al drie Aussie barbecues voorgeschoteld gekregen met lekker gekruide aardappelen en de andere dagen stond er rijstschotel, pasta primavera, iets dat smaakte als koninginnenhapje en nog iets anders (diersoort onbekend) op het menu. Kangeroe heb ik nog niet gegeten ...



Er verblijven hier ook twee Aziatische studenten Kenny en Hayden respectievelijk uit Hong Kong en niet uit Hong Kong. Kenny woont op de 54ste verdieping van een 72 hoge wolkenkrabber. Het uitzicht is redelijk fenemonaal, volgens Kenny, en er is een balkon. Even snel naar de bakker kon volgens Kenny ook al basejumpend via het balkon ...

Ian en Helen lieten mij een fotoalbum zien van de hagelstorm die enkele jaren geleden hun huis vernielde. De hagelstenen waren zo groot als baseballs. Het geluid van de hagelstorm had de grootste indruk op hun gemaakt, het was net of er een jetvliegtuig op enkele meters boven hun huis vloog. De foto's waren redelijk hallucinant, zeker wanneer ik de foto van mijn kamer zag. De kamer lag namelijk een verdieping lager op de keuken. Het heeft 10 maanden geduurd voordat hun huis weer bewoonbaar was.

Dus als Frank Deboosere hagelstormen in Sydney voorspelt, denk dan even aan mij ...



Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?