Wednesday, November 15, 2006

 

Korean connection

Thaise mensen zijn enorm vriendelijk en stijlvol. Zo vind ik de manier waarop ze mensen begroeten en afscheid nemen een zeker je ne sais quoi hebben. Ze vouwen de handen zoals de Thai air airhostess op foto maken een buiging meestal gevolgd door sawat dii (hello).




En ze noemen mij hier in het hotel Mister Tom. Dat zouden ze in België ook moeten doen (ik meen het, NOT). De hotelgasten zijn zeer kleurrijk : Canadezen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, Duitsers, Zwitsers, Belgen en Japanners.

Aan tafel in het restaurant zit ik bij de Korean connection. Twee Koreanen van geboorte die beiden ergens anders wonen. (namelijk Ontario en Tokyo)


Als ik zin had om eens naar daar te komen dan zouden ze me "a good Korean restaurant" laten zien.

Er is hier ook een bijzonder grappige Oostenrijker met blonde mohawk (whiz a german accent) die hier de bijnaam "Boiling chicken" heeft bij de Thaise staf.

In het spa center van het hotel is er namelijk een Thaïse sauna (een soort van kast waar je met je hoofd bovenuitsteekt) en als hij daarin zit wordt hij vuurrood en komt er stoom uit zijn kop. Just imagine ... the boiling chicken.

Ik heb een fiets gehuurd (type : vrouwenfiets met mandje) en ben naar het plaatselijke stuwmeer gefietst. Je moet wel de automatische piloot uitschakelen en zorgen dat je op het juiste rijvak zit, want ze rijden in Thailand op het linker rijvak en voor dat je het weet vliegen de scooters je om de oren.

Nu weet ik eindelijk hoe het voelt om een BV te zijn, de mensen staren u aan alsof Willy Sommers daar is.

Ik vertelde dit aan de Oostenrijker en hij zei dat de mensen mij zo aanstaarden omdat ze waarschijnlijk dachten :"Zhis guy comes all zhe way from Europe on zhis silly bike, ya, he must be crazy !"



Richting stuwmeer fietste ik tussen rijstvelden, het zijn hier "polderweggetjes" met kleine dorpjes die in plaats van een kerk, een boeddhistische tempel hebben. De huisvesting gaat van de prehistorie tot moderne architectuur.


Langs een kast van een villa heeft de buurman een houten huisje op palen staan waar de kiekens vrij rondlopen. De kippen zijn hier slank met hoge poten : de mannequin kip !


Er lopen hier ook enorm veel honden rond, maar deze zijn net als de Thaise mensen niet agressief. Bij het stuwmeer aangekomen wachtte me nog een zonsondergang zoals in de movies. Na de voorstelling moest ik wel nog terugpeddelen naar mijn hotel on zhis silly bike.



Comments:
Hallo Tom,
Zo te zien gaat het je goed daar.
Je moet eind september terug zijn hé. Straks laten ze je daar niet meer gaan, want zo te zien ben je al goed ingeburgerd.
Nee, nee, serieus nu, geniet ervan.
Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt hoe het daar gaat!
groetjes,
nonkel eddie en tante rina en goele
 
Tekstjes blijven sturen zou ik zeggen... geeft ons hier ook een beetje dat vakantiegevoel :-)
Waar ik wel nog niet echt een zicht op heb, is het tijdstip van uw publicaties.

lao jer gun

ook groetjes van kathleen!
 
En Tom, ben je nu al in Australië?
Groetjes,
Nonkel Eddie
NB: je hebt ook de groeten van heel de familie de Kuster van Balen!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?