Sunday, November 12, 2006

 

Tom in Thailand

Eerste indruk : de weg naar mijn hotel zag er eigenlijk niet veel anders uit dan een weg in Europa (in mijn gedachten zag Thailand er zo niet uit). Het was alsof je op de Thaïse Boomse steenweg reed : tankstations, megashopping, schreeuwerige reclameborden en lintbebouwing.

Gelukkig had ik niet constant een déjà-vu gevoel.

Op de Boomse steenweg zie je niet zoveel Thaïse mensen. Op de highway Chang Mai - Chang Rai, dat rijmt haha, richting gouden driehoek (Thailand-Birma-Laos) waar de auto's tegen 120 km/h voorbijzoeven, rijden gewoon fietsen en scooters tegen een slakkengang tussen het verkeer.

Ze rijden hier trouwens aan de linkerkant (zoals in Australië).
Het maximaal aantal passagiers op een moto is in Thailand niet twee maar drie of meer.


Het prachtige weer ... gemiddeld tussen 25 en 30 graden maakt dat de mensen veel meer buiten leven, met gezellige eetstalletjes en cafés in openlucht.
Mijn hotel ligt buiten de drukte van Chiang Mai (= Noord-Thailand) in een prachtige vallei aan de voet van het Himalaya gebergte. De hotelkamers zijn ondergebracht in een vijftiental villa's die in een mooi park liggen met tropische planten.



Vanaf mijn balkon heb ik uitzicht op een riviertje en enkele bananenbomen ciccaden (krekelgeluid) zorgen voor de surround sound met af en toe wat gekke geluiden van de vogels. Wanneer je je hotelkamer verlaat breng het prachtige weer en de heerlijke geur van de planten je meteen in een vrolijke stemming.



Het restaurant ligt op een houten palen constructie boven een vijvertje.
Je kan hier van 's morgens tot 's avonds in de buitenlucht eten. Het eten is heerlijk : versgeplukte papaya's, mango's, ananassen en kleine smaakvolle bananen.


Een klein paradijs, jawel ! Heb ik al iemand jaloers gemaakt :-) ???


Comments:
This comment has been removed by a blog administrator.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?