Thursday, December 28, 2006

 

Jingle Bells

Kerstmis is routine.
Kerstdiner, kerstpakjes, kerstboompjes en de kerstman met zijn kompaan feestneus Rudolph. Hoe doorbreek je deze routine ? Wel neem dezelfde ingrediƫnten maar doe er in plaats van een wintersausje een zomerdressing over. Het resultaat is een ... gastronomische cultuurshock.

Jingle Bells door de straten horen galmen bij 25 graden celsius daar word Hermanski wild van ! Kerstmis in de zomer dat werkt gewoonweg niet, geef mij dan maar 'good old' Belgisch winterweer. Maar goed, ik heb het overleefd.

Ik heb mijn Aussie kerst samen met mijn gastgezin doorgebracht. Het begon met een kerstlunch, de eerste keer in mijn leven dat ik buiten op het terras een kerstdiner voorgeschoteld kreeg. Ik heb het mij laten smaken in het gezelschap van de medestudenten Erina en Dima, de kids Zak en Max en de vrouw des huizes Zammie. Zammie is gescheiden van haar man en ik moet zeggen dat ze een vrouw met een gebruiksaanwijzing is. Die gebruiksaanwijzing is in het Russisch opgesteld, want ik kan niet echt hoogte van haar krijgen (misschien kan Dima mij helpen de handleiding te ontcijferen).



Naast haar, laten we zeggen prettig gestoorde kanten, heeft ze een poetsmanie. Mevrouw Spic en Span gaat hier in huis alles met javel te lijf, ik moet oppassen waar ik tegenleun. Mijn favoriete T-shirt heeft al kennisgemaakt met het bleekwater en ook mijn sokken krijgen psychedelische kleuren. De kids Zak en Max zijn coole gasten met gevoel voor humor (ik zou niet anders durven beweren, want het zijn gespierde rugbyspelers).

Na de lunch ben ik met Dima naar het strand gespurt voor een kerstplons in het oceaanwater. Het strand liep vol met mensen in kerstmuts en one piece bikini ...

Berichtje voor de familie, vrienden en vrouwelijke fans : "Bedankt voor al de hartverwarmende kerstwensen uit het verre Belgiƫ ..."


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?