Wednesday, December 06, 2006

 

Vertigo rising !

Heeft u zich in een moment van diepe contemplatie al eens afgevraagd hoe Sydney eruit ziet vanop 250m hoogte ?

Ik dacht het niet ... daarom heb ik het maar gedaan in de lift van de Sydney tower. Eénmaal boven heb je de indruk dat je in de cockpit van een gigantische robot zit, die tussen de wolkenkrabbers op stap is (of slaat mijn verbeelding hier op hol).

Het zicht op de havenmonding is een openbaring. Zo zie je waar de oceaan ligt ; als je op de Harbour bridge staat, moet je richting Opera House om het ruime sop op te zoeken. Ik dacht dat het andersom was. Mijn richtingsgevoel heeft hier op het Zuidelijk halfrond blijkbaar een flinke zwieper gekregen.


Sydney tower : facts and fiction
* 300 m boven zeeniveau
* sinds 1981 open voor het publiek (for the average Joe Blow-Jan met de pet)
* 2de hoogste gebouw van Australië
* op 250 m is er een panorama zicht achter glas
* op 260 m kan is er de Skywalk
* Skywalk = à la Hitchcocks Vertigo uw hoogtevrees gaan uittesten in openlucht


* in de Tower wordt er per week 3,5 keer een huwelijksaanzoek gedaan
* het hoogste gebouw in Australië = de Q1 in Surfers Paradise 323m hoog



Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?