Thursday, April 19, 2007

 

Mister T

Mister T kan strak, sexy en extravagant zijn, maar ook slobberend en schreeuwend. Bijna iedereen heeft er wel eentje in zijn kleerkast hangen en Hermanski 'just loves them' : zijn T-shirts. Noem hem gerust een shirtshopaholic.

Slechts 2 vierkante meter katoen, maar toch is een shirt geniaal in zijn eenvoud. Een enkele blik op je lievelingsshirt kan een langspeelfilm aan herinneringen oproepen. Een snapshot van een episode uit je leven ...

Een shirt is een fantastisch medium om een boodshap de wereld in te sturen. Hier in Australiƫ valt bijvoorbeeld op dat de Brazilianen bijzonder trots zijn op hun vaderland. Bijna iedere Braziliaan die hier rondloopt heeft wel een t-shirt in de Braziliaanse kleuren of met de letters 'Brasil' (met een Portugese 's').


Tussen de wielrenners die hier rondfietsen heb ik al enkele gasten gezien die met een shirt van het Belgische Lotto-team rondrijden, waarschijnlijk Robbie McEwen supporters. Gratis reclame voor de Belgische Lotto ;-)

Hermanski heeft Down Under ook al heel wat interactie gehad met een bont gezelschap wereldburgers dankzij zijn shirts. Zo heb ik een shirt van het Nederlandse nationale team (nummer 14 = Johan Cruijff). Als ik dat shirt aandoe krijg ik altijd wel reacties van flauwe plezante Hollanders (die zitten overal) of Engelse voetbalsupporters.

Op mijn andere shirts heb ik al reactie gekregen van charmante shopassistentes die tijdens het afrekenen zeggen :"I love your shirt" (and the guy underneath). Of mensen vragen :"Where did you buy that shirt", Hermanski antwoordt dan "In Maastrich of all places". Een Australiƫr heeft mij hier in Fremantle zelfs al 40 dollar + zijn eigen shirt geboden voor een Hermanski shirt met VW-bus opdruk.



In Perth heeft Hermanski een 'coup de foudre' opgelopen voor de shirts van het Australische merk Etchi. De designer van deze tees woont in Perth en Hermanski was aan het dagdromen dat het redelijk fantastisch zou zijn om deze designer in levende lijve te ontmoeten en hem te zeggen dat hij ongelooflijk coole shirts ontwerpt.



Een weekske na de dagdroom was Hermanski een Etchi shirt aan het passen, maar de maat was iets te groot. Omdat de shirts op gelimmiteerde oplage gedrukt worden, belde de shopmanager naar de ontwerper of hij nog shirts in voorraad had.
De manager zei :" Hey mate, you're lucky, the designer is on his way to the shop, you can ask him in person." Hermanski dacht :"This can't be happening". Vijf minuten later stapte de designer de winkel binnen en het bleek een ongelooflijk sympathieke gast te zijn. Hij heeft zelfs mijn shirt van een exclusieve handtekening voorzien ... Mensen vragen nu of ik op mijn eigen shirts kribbel, maar aan die kribbel hangt voor Hermanski een leuke anekdote vast.


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?